Kurt d’Haeseleer (BE), Franck Vigroux (FR)

Praca D ’Haeseleer koncentruje się na wizualizacji dynamiki informacji. Przekłada wszechogarniającą obecność mediów na meta-obrazy. Obecność mediów jest symbolizowana przez warstwy lepkich tekstur pikseli, szumu i interaktywności. W jego twórczości ważną rolę odgrywają efekty specjalne, które najlepiej można określić jako „pikselowy dramat” lub „pikselowe mydło”, które można znaleźć na pograniczu malarstwa, wideoklipów, kina i performansu. W jego twórczości efektem specjalnym jest przekaz. Regularnie pracuje jako projektant wideo dla teatru, tańca i opery, a także realizuje własne spektakle audiowizualne. Współpracował między innymi z Guy Cassiers, Music Lod, Georges Aperghis, Transparent, Isabella Soupart, Jon Hassell, Franck Vigroux, Ictus, Ief Spincemaille, Peter Verhelst, Köhn… Jest dyrektorem artystycznym Werktank, platformy produkcyjnej sztuki mediów. Jej główną misją jest produkcja i dystrybucja sztuki instalacyjnej, która bada relacje między technologią a percepcją.

Francuski muzyk i kompozytor Franck Vigroux to wszechstronny artysta, którego twórczość obejmuje zarówno elektroakustyczną i eksperymentalną muzykę elektroniczną, jak i współczesną kompozycję, improwizację, utwory radiowe, awangardę i nie tylko. Znany głównie jako gitarzysta, zajmuje się także elektroniką i gramofonami, a także komponuje utwory dla współczesnych zespołów klasycznych. Jest równie twórczy jako artysta solowy, jak i w we wspolpracach z innymi. Współpracował z Elliottem Sharpem, Zeeną Parkins, Miką Vainio, Reinholdem Friedlem (Zeitkratzer) i wieloma innymi. Muzyka Francka Vigroux składa się z napięć tektonicznych, uderzeń, tekstur elektronicznych i bardzo osobistego podejścia do eksploracji dźwięku. Wyjątkowość Vigroux wynika z jego artystycznego podejścia, które łączy nowe media i sztuki performatywne. Projektuje transdyscyplinarne spektakle i koncerty audiowizualne, współpracując z artystami wizualnymi, takimi jak Antoine Schmitt i Kurt d’Haeseleer.

Powiększ
Zmniejsz