Pawns of Furthest East
wideo, 10:30, 2019

W niedalekiej przyszłości ludzie są zawładnięci przez swoje technologiczne urządzenia, a ich fizyczne ciała stają się dla nich atrapami ludzkiej tożsamości. Życie codzienne jest całkowicie spetryfikowane, a obywatele są pionkami, które muszą rozgrywać swoje dni, aby przetrwać, to ich praca. Furthest East to strefa poza granicami, zlokalizowana w Uncanny Free Trade Zone, cyber-obszarze o ograniczonym dostępie, gdzie hybrydyzacja pomiędzy człowiekiem a maszyną jest badana i testowana. Furthest East to Stan Wyjątkowy, gdzie ludzie wciąż zachowują swoje życie, wolni od urządzeń służących do jego obsługi. Jakkolwiek stracili swoje ciała, mogą być wolni tylko w cyberprzestrzeni. To jest historia Mexa i Maddy. Będą oni próbowali spotkać się na Najdalszym Wschodzie.

Matteo Messina (IT)

Matteo Messina (urodzony w Genui) mieszka i pracuje w Londynie. Jego badania koncentrują się na relacjach między gamifikacją i nadzorem, a także, ich wpływem na struktury społeczne i modele obywatelstwa. 
Zdobył tytuł licencjata w dziedzinie ekonomii i zarządzania sztuką i działalnością kulturalną na Uniwersytecie Ca’ Foscari w Wenecji (2016) oraz tytuł magistra sztuki wizualnej i studiów kuratorskich w Nuova Accademia di Belle Arti NABA w Mediolanie. 2019 Cittadino giocatore, gameplay urbano: quotidianità virtuale delle smart cities, Campo Umano: arte pubblica 50 anni dopo, kuratorowana przez Luca Cerizza e Zasha Colah, Fondazione Ratti, Como 2018 Marco Polo Returns through Suez, The Swamp Pavilion, Lithuanian Pavilion at XVI Biennale di Architettura, kuratorowana przez Urbonas.

Powiększ
Zmniejsz