… and codes that break my heart. Anyway.
— ... i kody, które łamią mi serce. Tak czy inaczej.
instalacja, 06:12, 2020
Na pracę składa się proces artystycznego śledztwa, Muhoro i Wysockiej, ukazujący ciąg przyczynowo-skutkowy w procesach ekstrakcji danych przez prywatne firmy, które zaczęły eksperymentować z ich gromadzeniem. Badania ukazują stopniową polaryzację poglądów oraz załamanie bezpieczeństwa cybernetycznego. Uzupełnia je warstwa poetycko-literacka filmu, odwołująca się do stanu zagrożenia i paranoi odczuwanych przez pokolenie młodych aktywistek i aktywistów, które, jak mówią artystki, „w walce o swoje prawa od czasu do czasu traci zdrowe zmysły, obwiniając się o brak odpowiednich systemów obronnych, wiedzy, choć dostępem do nich dysponują wyłącznie wysoko wyspecjalizowani eksperci”.
Amy Muhoro (KE), Weronika Wysocka (PL)
Weronika Wysocka w swojej praktyce artystycznej porusza m.in. takie zagadnienia jak wpływ technologii na człowieka i przyrodę. Absolwentka Pracowni Działań Przestrzennych Mirosława Bałki, studiowała na UdK Berlin i Bezalel Academy of Arts and Design Jerusalem. Uczestniczy w programie F is for Fact na Sanberg Institute. Jej prace były pokazywane na wystawach w Polsce i za granicą; m. in. w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, TOP Muzeum Tokio, Backehause Art Complex Miami.
Amy Muhoro jest multidyscyplinarną artystką, pochodzi z Kenii. Jej praktyka skupia się na przecięciu sztuki i historii oraz ich roli w życiu człowieka.