Appropriation
wideo, 06:00, 2019

Praca konfrontuje zromantycyzowany wizerunek Iana Curtisa (wokalisty Joy Division) z produktem marketingowym wytwarzanym na masową skalę. Pesymistyczny wszechświat Joy Division staje się elementem masowej konsumpcji. Wizerunki postaci, które na swoich koszulkach noszą charakterystyczny wzór z okładki Unknown Pleasures, pochodzą z różnych stron internetowych zajmujących się sprzedażą odzieży.

Jérémy Griffaud (FR)

Jérémy Griffaud mieszka i pracuje w Nicei, we Francji. Ukończył Pavillon Bosio, szkołę sztuki i scenografii w Monako w 2017 roku. Pracuje głównie z rysunkiem, wideo i instalacjami, bada kulturę popularną rozpowszechnianą przez telewizję, przemysł muzyczny i media społecznościowe. Tematy, które porusza, są bezpośrednio lub pośrednio związane z konstruowaniem tożsamościowego wizerunku, który może być autoprezentacją, reprezentacją grupy lub reprezentacją ideologii. Skupia się przede wszystkim na procesach wizualnych i storytellingu, których jednostki lub grupy używają, aby się wyróżnić. Jego podejście polega na przekierowaniu pewnych stereotypów lub kodów w inny kontekst odbioru i/lub produkcji.

Powiększ
Zmniejsz