How to Disappear
wideo, 21:06, 2020
Antywojenny film w prawdziwym tego słowa znaczeniu, poszukujący możliwości pokoju w najbardziej nieprawdopodobnym miejscu, jakim jest online’owa gra wojenna. To hołd dla nieposłuszeństwa i dezercji – zarówno w cyfrowej, jak i fizycznej rzeczywistości wojennej.
Nakręcona w malowniczych wojennych krajobrazach gry Battlefield V, hiperrealistyczna grafika staje się tłem dla eseistycznej narracji. Praca oscyluje wokół historii dezerterów – historii, która rzadko wypływa na światło dzienne. Performansy i interwencje twórcze badają zakres i ograniczenia audiowizualnej machiny rozrywkowej.
Total Refusal (AT)
Total Refusal to otwarty kolektyw artystyczny, który krytykuje i artystycznie zawłaszcza współczesne gry wideo. Jako że większość mainstreamowych narracji gier wykorzystuje te same nieskończone pętle reakcyjnych tropów, gatunek ten w dużej mierze nie jest w stanie zakwestionować wartości wyznawanych przez graczy, afirmuje hegemoniczne koncepcje moralne. Uznając, że media te nie wykorzystują obecnie swojego kulturowego potencjału, artyści starają się zawłaszczyć przestrzenie gier cyfrowych i nadać im nowe zastosowanie. Poruszając się w obrębie gier, ale odrzucając zaprogramowaną rozgrywkę, wykorzystują te zasoby do stworzenia nowych działań i narracji, poszukują przestrzeni „publicznych” o krytycznym potencjale.
Robin Klengel jest artystą, ilustratorem i antropologiem kultury. Od 2017 roku jest wiceprezesem Forum Stadtpark – interdyscyplinarnej przestrzeni dla sztuki i kultury.
Leonhard Müllner jest artystą wizualnym i badaczem mediów. Studiował sztukę wizualną oraz sztukę mediów, obecnie pisze doktorat z kulturoznawstwa.
Michael Stumpf studiował filozofię na Uniwersytecie Wiedeńskim, obecnie studiuje media, sztukę i teorię kultury na Uniwersytecie Sztuki i Wzornictwa Przemysłowego w Linzu. Pracuje jako filozof, projektant i artysta.