Post Growth Toolkit (The Game)
DISNOVATION.ORG, Baruch Gottlieb, Julien Maudet, Clémence Seurat, Pauline Briand
instalacja, 2020

Centrum Sztuki WRO

Ekosystemy Ziemi ulegają nieodwracalnym zmianom w wyniku rozwoju człowieka, co jest źródłem wielu kryzysów, których konsekwencje można mierzyć w skali całej planety. Przemyślenie naszego sposobu współistnienia ze środowiskiem wymaga od nas przewartościowania ciągłego wzrostu naszych śladów energetycznych. Prototypy gier krytycznych „Post Growth Toolkit” są zaproszeniem do porzucenia ortodoksji ciągłego wzrostu gospodarczego. Seria zwraca uwagę na materialne warunki niezbędne do utrzymania naszego obecnego standardu życia, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób możemy je odtworzyć w inny sposób. Na przecięciu nauki i fikcji spekulatywnej, gra „Post Growth Toolkit” proponuje dosłowne przetasowanie naszych światopoglądów i podzielenie się historiami, koncepcjami i przedmiotami, aby ponownie zbadać, jak jesteśmy zaprogramowani i stymulować nowe sposoby rozumienia. Gra ma formę taktycznej gry karcianej, w której małe grupy graczy są zaproszone do zbadania kilku kluczowych pojęć. Gra staje się środkiem przekazu i zbiorowej debaty, która ma pomóc uczestnikom odnaleźć się w czasie radykalnych zmian.

DISNOVATION.ORG

DISNOVATION.ORG to grupa robocza działająca na rozdrożu między sztuką współczesną, badaniami i hakowaniem, która rozwija sytuacje niepokojów, spekulacji i debat, kwestionując dominującą ideologię technologicznych innowacji (od techno-rozwiązania do techno-eskapizmu) i stymulując pojawienie się alternatywnych narracji. Autorzy antologii poświęconej piractwu medialnemu. Ich research artystyczny obejmuje tworzenie prac, działania kuratorskie i publikacje. W 2018 roku dzięki wsparci Design Trust (Hongkong) rozwijali badania poświęcone chińskiej kulturze Shanzhai. Obecnie są badaczami na rezydencji w Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine.

Powiększ
Zmniejsz