Sound Window
praca sieciowa + koncert, 2020

Centrum Sztuki WRO i Watermans Arts Centre / 16.09, 20:00 (19:00 w Londynie)

Interaktywny i wizualny utwór dźwiękowy utrzymywany na stronie internetowej. Częstotliwości elektroakustycznej kompozycji są przekładane w czasie rzeczywistym na krajobraz filmowy. Praca stworzona w okresie pandemicznej izolacji jest zainspirowana koncepcją muzyki tła (franc. musique d’ameublement) Erika Satie. Audiowizualne urządzenie pozwala zaprojektować dźwięki we własnym otoczeniu domowym, zachęcając do relaksu. Kompozycja staje się uzupełnieniem takich działań jak czytanie, pisanie, praca przy komputerze czy joga. Łącząc dźwięki i generatywne kompozycje z instrumentami i elektroniką powstaje spersonalizowana muzyka tła sterowana za pomocą wirtualnego miksera. Użytkownicy tworzą swoje własne kombinacje i pejzaże przy wykorzystaniu efektów typu pogłos czy opóźnienie, ingerując w paletę dźwięku.

Projekt powstał dzięki wsparciu Asylum Arts (Nowy Jork) podczas rezydencji artysty w Chateau Ephemere (Francja)

Nicolas Melmann (AR)

Nicolás Melmann (urodzony w Argentynie) w swoich transdyscyplinarnych projektach eksploruje społeczne i poetyckie aspekty dźwięku. Melmann eksperymentuje z technologią, tworząc linearne i nielinearne narracje, pracując w różnych mediach. Jego kompozycje czerpią z muzyki elektroakustycznej, muzyki generatywnej, eksperymentów z czujnikami, hydrofonami, sonifikacji danych, kartografii dźwiękowych, instalacji, wywiadów i nagrań terenowych. Melmann wykorzystuje dźwięk jako surowiec w swojej pracy. Jako muzyk solowy tworzy utwory i instalacje dźwiękowe z wykorzystaniem elektroniki, niekonwencjonalnych instrumentów, nagrań terenowych i słowa mówionego. Jest również producentem muzyki do gier, wideo, telewizji, filmu i teatru. Aktywny od ponad 14 lat, Melmann wydał sześć albumów i koncertował w Azji, Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Swoje prace prezentował w wielu miejscach i na wielu festiwalach, m.in. w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, Victoria & Albert Museum (Londyn), Potytech Museum (Moskwa), SEMA (Seoul Museum of Art), MCA – Denver (Museum of Contemporary Art), Mutek Festival, Sónar Festival (Buenos Aires) i Gamma Festival (St. Petersburg). Pracował również jako kurator przy „Lenguajes Sonoros” i był artystą-rezydentem m.in. w Red Bull Music Academy (Nowy Jork), ZKM – Zentrum Für Kunst und Medien (Karlsruhe), AIR (Dolna Austria), STEIM – Spatial Sound Residency (Holandia), Chateau Ephemere (Francja), MACBA (Argentyna). Zdobył nagrody i wyróżnienia, w tym Virtual Partnership (Instytut Goethego), National Arts Foundation (Argentyna), Biennale w Koszycach, Asylum Arts (Nowy Jork), a także brał udział w projektach edukacyjnych i warsztatach dotyczących nowej muzyki i sztuki dźwięku w Garrison Institute (Nowy Jork), ZKM (Niemcy), CMMAS (Meksyk), Fundación Telefónica (Perú). Po drodze Melmann dzielił scenę z takimi artystami jak Alva Noto & Ryuichi Sakamoto, Nicola Cruz, Robert Lippok, Lydia Lunch, Max Cooper, Richard Devine i wielu innych.

Powiększ
Zmniejsz