The Endless Doomscroller
praca sieciowa, 2020

Centrum Sztuki WRO

Poprzez destylację wiadomości i stron mediów społecznościowych do ich najprostszych komunikatów i konwencji interfejsu, The Endless Doomscroller pokazuje nam, co stoi za naszym pandemicznym niepokojem wywołanym przewijaniem: interfejsy i korporacje – które zawsze chcą więcej. Pokazują nam więcej zła (nagłówki złych wiadomości), aby zmusić nas do większego zaangażowania, które produkuje więcej danych osobowych, a wszystko po to, aby osiągnąć jeszcze większy zysk. Pozbywając się szczegółów zawartych w każdym nagłówku i minimalizując mechanikę stojącą za większością wzorców interfejsu, The Endless Doomscroller oferuje możliwość zastanowienia się nad tym, jak spędzamy czas online i kto najbardziej korzysta z naszych sesji scrollowania późno w nocy.

Ben Grosser (US)

Ben Grosser tworzy doświadczenia, maszyny i systemy, które badają kulturowe efekty oprogramowania. Ostatnio wystawiał m.in. w Barbican Centre w Londynie, Museu das Comunicações w Lizbonie i Galerie Charlot w Paryżu. Jego prace były publikowane w The New Yorker, Wired, The Guardian, Libération i Der Spiegel. Chicago Tribune nazwała go „niezrównanym królem złowieszczego bełkotu”. Slate określił jego twórczość mianem „kreatywnego nieposłuszeństwa obywatelskiego w erze cyfrowej”. Prace Grossera są regularnie cytowane w książkach, takich jak „The Age of Surveillance Capitalism” i „The Metainterface, Electronic Literature and Digital Art”. Grosser jest profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Illinois w USA.

Powiększ
Zmniejsz