The Performativity of Clapping
koncert, 2020
Praca o performatywnych właściwościach klaskania, zrelizowana podczas izolacji w okresie pandemii koronawirusa w Wielkiej Brytanii w 2020 roku. Wykorzystując materiał filmowy z wydarzeń „Clap for Carers”, które miały miejsce we wczesnej fazie lock downu w Wielkiej Brytanii, bada symboliczną i performatywną siłę klaskania jako aktywności grupowej, która sprzeciwia się dyskusji, sporom i niuansom. Jak mówi narrator, „klaskanie zatrzymuje myślenie w miejscu”. Praca analizuje zarówno sam akt klaskania, jak i jego medialny wizerunek, wskazując, że klaskanie jako reakcja na kryzys polityczny jest działaniem zdecydowanie antypolitycznym.
Matthew de Kersaint Giraudeau (GB)
Matthew de Kersaint Giraudeau tworzy rzeźby, rysunki, performanse i filmy. Jego prace dotyczą brzydoty i smaku, negatywnych stanów afektywnych oraz dwuznaczności języka i przedmiotów. Jest studentem studiów podyplomowych w Kingston School of Art, gdzie prowadzi oparte na praktyce badania nad relacjami władzy i emocjami. W latach 2013-2014 był współpracownikiem Open School East. Założył The Bad Vibes Club, będący forum badań nad negatywnymi stanami. Prowadzi Radio Anti z Rossem Jardine’em oraz współpracuje z Benem Jeansem Houghtonem jako grupa ARKA. Mieszka i pracuje w Londynie.