The Unknown Future Rolls Towards Us
instalacja, 2019
Praca ta wyobraża sobie post-apokaliptyczny świat: w którym ludzie są nieobecni, w którym odporna natura na nowo zbilansowała się wraz z różnymi odpadkami i artefaktami, które nas przetrwały. Łącząc zespoły znalezionych przedmiotów, biologiczną materię roślinną, elementy kinetyczne i dźwiękowe, wyłania się hybrydowy ekosystem – taki, który żyje, choć w sposób, który jest nam obcy. Czy nieużytek może stać się ogrodem? Scena zbiorowa przesycona jest naturalnymi i mechanicznymi aluzjami, cielesnymi metaforami i wyciszonymi wspomnieniami z przeszłości obfitej nadprodukcji. Zawsze w ruchu, zawsze brzmiąca, ruchliwa i aktywna; ale dla kogo? przyszła hybrydowa ekologia, seria skomplikowanych lamentów, pieśni i poematów dźwiękowych, wykonywanych dla nikogo w szczególności.
Adam Basanta (CA)
Urodzony w Tel-Avivie (ISR) i wychowany w Vancouver (BC), Basanta mieszka i pracuje w Montrealu od 2010 roku. Początkowo studiował kompozycję muzyki współczesnej, a następnie rozwinął praktykę artystyczną w zakresie instalacji mixed-media. Od 2015 roku jego prace były wystawiane w galeriach i instytucjach, w tym Musée des beaux-arts de Montréal (CAN), Fotomuseum Winterthur (CH), Arsenal Art Contemporain (CAN), Galerie Charlot (FRA), National Art Centre Tokyo (JPN), V Moscow Biennale for Young Art (RUS), Serralves Museum (POR), Edith-Russ-Haus fur Mediakunst (GER), York Art Gallery (UK), The Center for Contemporary Arts Santa Fe (USA). Jego prace były wielokrotnie nagradzane i znajdują się w kolekcjach prywatnych i instytucjonalnych.