Thermo-ton
performans, 2020

Centrum Sztuki WRO / 7.08, 20:00

Czwarty rozdział Hyper Serial Music rozwijający i poszerzający ekspresję Hyper Serial Music z poprzednich utworów (Arkhitek-ton [2016-17], Matters-ton [2017-18], Quantum-ton [2018]). Praca ta rozwija historię serializmu – ważnej dwudziestowiecznej metody komponowania muzyki stosowanej m.in. przez Arnolda Schönberga, Karlheinza Stockhausena i Pierre’a Bouleza – poprzez włączenie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i inne nowe podejścia. W historii technologii muzycznej, Hyper Serial Music wprowadza innowacje w zasadzie serializmu w trzech punktach: jest „strukturalny”, „złożony” i „hałaśliwy”. Dźwięki te, obejmujące 1728 różnych wzorców hałasu, badają granice ludzkiej percepcji słuchowej.

Tatsuru Arai (JP/DE)

Urodzony w Japonii, mieszka i pracuje w Berlinie. Studiował kompozycję, programowanie komputerowe i sztukę multimedialną. Jego głównym zainteresowaniem artystycznym jest integracja klasycznych kompozycji z nową technologią. Chodzi o to, aby przedstawić podstawową fizyczną naturę wszechświata w postaci doznań percepcyjnych, aby stworzyć sposób na doświadczanie części natury wszechświata poprzez dźwięk. Można to nazwać estetyką „struktury geometrycznej”. Ludzka percepcja dźwięku, zjawisko fizyczne, wpływa na ludzi, a „struktura geometryczna” jest fundamentalnym filarem, który pozwala nam zrozumieć prawdziwą naturę wszechświata.

Powiększ
Zmniejsz