Voidness Of Touch
performans, 2014-teraz

Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium i HEVRE (Kraków) / 13.05, 20:30

Performans medialny prezentujący ziemię w ruchu, oparty na idei badania wibracji materii poprzez bezpośredni dotyk i procesy elektroniczne. Woda, piasek, kurz, kamienie – wszystkie te elementy mają różną budowę i można je zrozumieć nie tylko poprzez ich strukturę, ale także poprzez ich właściwości wibracyjne. Obcując ze światem niewidzialnym zastanawiamy się, czym jest fizyczność: fakturą, dźwiękiem czy nawet sygnałem elektrycznym? Gdzie jest początek i koniec substancji organicznej?
Nie ma statycznej materii, wszystko – nawet lity kamień – ma ruch i odpowiedź częstotliwościową.
Performans ma charakter procesualny, każdy pokaz zawiera inne elementy, nieustannie przeformułowując się w trakcie badań.
Poprzez soniczne podejście publiczność zostaje zabrana do surowego mikroskopijnego świata dźwięku. Każde zderzenie pomiędzy materią organiczną i ciałem performera jest elektrycznie wzmacniane poprzez proces medialny. Punkt napięcia znajduje się tu pomiędzy technologią a biologiczną kruchością. Intensywne interakcje w czasie rzeczywistym są osobistym poszukiwaniem zrozumienia natury.

Gil Delindro (PT)

Gil Delindro to jeden z najciekawszych przedstawicieli nowego pokolenia artystów działających na styku dźwięku i sztuki mediów. Jego research artystyczny skupia się wokół analizy zjawisk organicznych, efemerycznych wydarzeń i niematerialnych procesów zachodzących w przyrodzie. Na jego transdyscyplinarne praktyki składają się film, instalacja, performansy dźwiękowe i badania terenowe, w których porusza takie tematy jak bioakustyka, animizm, efemeryczność i geologia. Prace Delindro bezpośrednio przekładają rodzaje materii organicznej, takiej jak gleba, woda, drewno i detrytus, na rozszerzone dźwiękowe prace przestrzenne. Jego instalacje oparte na czasie przeciwstawiają struktury biologiczne komponentom technologicznym, często tworząc autonomiczne systemy, które istnieją w kruchej, ulotnej przestrzeni. Znaczna część jego pracy poświęcona jest szeroko zakrojonym badaniom terenowym w unikatowych systemach przyrodniczych i społecznych – od 3-miesięcznej rezydencji na pustyni saharyjskiej „The Weight of Mountains 2015” do lasów deszczowych Brazylii „Resiliência 2017” – a ostatnio do wiosek mniejszościowych w Wietnamie „Blind Signal 2019”, aktywnie badając powiązania między rejestracją terenową, antropologią, ekologią i praktyką artystyczną. W 2016 roku został wybrany przez SHAPE jako jeden z najbardziej innowacyjnych artystów dźwiękowych pracujących w Europie, otrzymując zaproszenia od organizatorów prestiżowych festiwali, takich jak MusikProtokoll (Austria), Novas Frequências (Brazylia), CynetArt (Drezno) Athens Digital Arts Fest (Ateny), ARS Eletronica (Linz), Submerge festival (Bristol), Semibreve (Braga).

Powiększ
Zmniejsz